Polityka Prywatności NZOZ Regionalne Centrum Medyczne Sp. z o.o.

Poniżej znajdziecie Państwo Politykę Prywatności, Politykę Cookies oraz Regulamin Składania i Rozpatrywania Reklamacji
NZOZ Regionalne Centrum Medyczne Sp. z o.o.

Polityka Prywatności.

Polityka prywatności
NZOZ Regionalne Centrum Medyczne sp. z o.o. z siedzibą w Odrzywole 
POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. W trosce o zachowanie prawa do prywatności klientów/pacjentów i użytkowników witryny internetowej (dalej: „Zainteresowani”) NZOZ Regionalne Centrum Medyczne sp. z o.o. z siedzibą w Odrzywole (dalej: NZOZ RCM) oraz wypełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa, NZOZ RCM stosuje niniejszą Politykę Prywatności NZOZ RCM (dalej: „Polityka”), w której wyjaśnia i informuje o sposobie, w jaki dane osobowe (w tym dotyczące zdrowia) są przetwarzane i zabezpieczane. Informacje te dotyczą:
    • osób przeglądających treści witryny internetowej;
    • osób korzystających z usług oferowanych i świadczonych przez NZOZ RCM, w tym szczególności pacjentów NZOZ RCM i osób upoważnionych przez pacjentów NZOZ RCM do zasięgania informacji o stanie zdrowia, dowiadywania się o pacjentach oraz mających wgląd do dokumentacji medycznej pacjentów (w tym upoważnionych do jej pobierania) – wszystko powyższe dalej „Usługi”. 
  2. W ramach Polityki posługiwanie się określeniem RODO oznacza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
  3. NZOZ RCM przetwarza dane osobowe w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Przed rozpoczęciem korzystania z Usług Zainteresowany powinien zapoznać się z treścią Polityki. 
GROMADZENIE I PRZETWARZANIE DANYCH PRZEZ TIMELESS
  1. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Zainteresowanego podczas korzystania z Usług jest NZOZ RCM.
  2. NZOZ RCM zapewnia swoim Zainteresowanym możliwość korzystania ze swoich Usług w sposób anonimowy. Podanie danych przez Zainteresowanego jest dobrowolne, przy czym podanie niektórych danych jest niezbędne skorzystania z formularza kontaktowego czy świadczenia usług.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych Zainteresowani mogą kontaktować się bezpośrednio z powołanym przez NZOZ RCM inspektorem ochrony danych osobowych za pośrednictwem: korespondencji mailowej pod adresem e-mail: rcm.biuro@gmail.com lub listownie na adres NZOZ RCM (ul. Warszawska 55, 26-425 Odrzywół) z dopiskiem Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH
  1. NZOZ RCM przetwarza dane osobowe Zainteresowanych w następujących celach:
  • świadczenia usług
NZOZ RCM przetwarza dane osobowe w celu dostarczania treści oraz usług Zainteresowanym. Podstawa prawna przetwarzania to art. 6 ust. 1 lit. b RODO (akceptacja regulaminu).
  • realizacji świadczeń medycznych
NZOZ RCM przetwarza dane osobowe Zainteresowanych oraz dane osobowe osób upoważnionych przez Zainteresowanych do otrzymywania informacji o stanie zdrowia dla realizacji celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej. Podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit. b (akceptacja regulaminu) i c (realizacja obowiązków prawnych NZOZ RCM) oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO (niezbędność przetwarzania dla celów profilaktyki zdrowotnej) w zw. z art. 24 i 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. 
  • zabezpieczenie żywotnych interesów
NZOZ RCM może przetwarzać dane osobowe, gdy będzie to konieczne w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej. Podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit. d oraz art. 9 ust. 2 lit. c RODO.
  • działania marketingowe i polepszanie usług
NZOZ RCM przetwarza dane osobowe w celu prowadzenia pomiarów i ulepszania Usług. Podstawa prawna przetwarzania to art. 6 ust. 1 lit. f RODO (realizacja prawnie uzasadnionego interesu NZOZ RCM, tj. ulepszanie swoich Usług oraz zapewnienie ich najlepszej jakości).
  • zapewnienie bezpieczeństwa i funkcjonalności Serwisów
NZOZ RCM przetwarza dane osobowe, jeśli jest to konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania informacji w NZOZ RCM oraz dla zarządzania systemami teleinformatycznymi. Podstawa prawna przetwarzania to art. 6 ust. 1 lit. f RODO (realizacja prawnie uzasadnionego interesu NZOZ RCM, tj. zapewnienie działania Usług oraz wysokiej jakości usług).
  • obsługa zapytań Zainteresowanych i innych osób korzystających z Usług
NZOZ RCM przetwarza dane osobowe w celu rozpatrywania skarg i reklamacji Zainteresowanych związanych z działalnością Usług, kontaktowania się z Zainteresowanymi lub osobą trzecią korzystającą z Usług oraz w celu podjęcia stosownych działań wyjaśniających lub naprawczych. Podstawa prawna przetwarzania to, zależnie od rodzaju zapytania, art. 6 ust. 1 lit. c RODO (np. w przypadku wykonywania praw z rękojmi), art. 6 ust. 1 lit. b RODO (np. w przypadku rozpatrywania reklamacji w związku ze skorzystaniem z Usługi) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (realizacja prawnie uzasadnionego interesu NZOZ RCM, tj. zapewnienie działania Usług oraz wysokiej jakości usług).
  • dochodzenie lub ochrona przed ewentualnymi roszczeniami
NZOZ RCM może przetwarzać dane Zainteresowanych w przypadku ewentualnych roszczeń względem Zainteresowanych lub konieczności ochrony przed roszczeniami. Podstawa prawna przetwarzania to art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz – w przypadku konieczności przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych, takich jak dane o stanie zdrowia – art. 9 ust. 2 lit. f RODO (realizacja prawnie uzasadnionego interesu NZOZ RCM, tj. ochrona przed roszczeniami lub dochodzenie roszczeń).
ODBIORCY DANYCH
Odbiorcami danych osobowych Zainteresowanych mogą być w szczególności upoważnieni pracownicy i współpracownicy NZOZ RCM, podmioty świadczące usługi na rzecz NZOZ RCM (np. podmioty zapewniające hosting witryny internetowej lub systemów komputerowych), z którymi zostały zawarte odpowiednie umowy oraz – gdy będzie to niezbędne dla świadczenia usług medycznych – podmioty świadczące takie usługi.
UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA
  1. Zainteresowanemu przysługują następujące uprawnienia w stosunku do jego danych osobowych przetwarzanych przez NZOZ RCM w ramach Usług:
  • prawo dostępu do danych osobowych
  • prawo do sprostowania danych osobowych
  • prawo do wycofania zgody
  • prawo do usunięcia danych osobowych
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
  • prawo żądania przeniesienia danych osobowych
  • prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
  1. W celu zrealizowania uprawnień można się skontaktować z NZOZ RCM elektronicznie na adres e-mail IOD: rcm.biuro@gmail.com 
  2. W przypadku uznania, że doszło do naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, Zainteresowanemu przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH
W niektórych przypadkach dane osobowe mogą pochodzić nie bezpośrednio od osób, których te dane dotyczą, dzieje się tak, np. gdy w imieniu Zainteresowanego występuje jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona.  
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, w szczególności:
  • przez czas wykonywania umowy, a po tym czasie przez okres wymagany przez przepisy prawa lub przez okres dochodzenia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy;
  • w zakresie wypełnienia zobowiązań prawnych – przez czas wskazany w przepisach prawa;
  • w zakresie marketingu realizowanego w oparciu o zgodę – do czasu jej wycofania,
  • przez czas niezbędny do wypełnienia uzasadnionych interesów NZOZ RCM. 
PLIKI COOKIE
NZOZ RCM stosuje w ramach witryny internetowej pliki cookies, których zasady stosowania zostały określone w odrębnej polityce tych plików. 
KONTAKT
Pytania, wnioski i uwagi odnośnie zasad Polityki oraz przetwarzania danych Zainteresowanych przez NZOZ RCM należy kierować drogą elektroniczną na adres e-mail: rcm.biuro@gmail.com, lub pisemnie na adres: NZOZ Regionalne Centrum Medyczne sp. z o.o., ul. Warszawska 55, 26-425 Odrzywół.

 

Polityka cookies.

NZOZ Regionalne Centrum Medyczne sp. z o.o. z siedzibą w Odrzywole 
– Polityka plików cookies – 
  1. „Cookies” (pliki cookies) to pliki tekstowe, będące danymi informatycznymi, które są przechowywane w urządzeniach użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. 
  2. Pliki cookies pozwalają m. in. zidentyfikować rodzaj urządzenia użytkownika i wyświetlać strony internetowe dostosowane do indywidualnych preferencji. 
  3. Pliki cookies zawierają najczęściej adres strony internetowej, czas przechowywania na urządzeniu użytkownika oraz własny unikatowy identyfikator. 
  4. NZOZ Regionalne Centrum Medyczne sp. z o.o. z siedzibą w Odrzywole (dalej: NZOZ RCM) używa plików cookies w celu optymalizacji korzystania ze swojej strony internetowej (www.przychodniarcm.pl). Pliki cookies używane są również w celu gromadzenia danych statystycznych, które pozwalają identyfikować sposób korzystania użytkowników ze strony internetowej. Daje to NZOZ RCM możliwość późniejszego ulepszania struktury i zawartości strony internetowej, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. 
  5. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików cookies są zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji i aktywności na rzecz użytkownika strony internetowej. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. 
  6. NZOZ RCM stosuje pliki cookies sesyjne (tymczasowe) oraz stałe. Pliki cookies sesyjne przechowywane są na urządzeniu użytkownika do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Pliki cookies stałe przechowywane są przez zdefiniowany czas, który określony jest przez parametr zawarty w pliku cookies – użytkownik strony internetowej dysponuje możliwością ich ręcznego usunięcia. 
  7. Pliki cookies stosowane przez partnerów operatora strony internetowej podlegają ich własnej polityce prywatności. 
  8. Oprogramowanie wykorzystywane do przeglądania strony internetowej NZOZ RCM domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym, tj. na urządzeniu użytkownika strony internetowej. W tym zakresie, przy pierwszym otwarciu strony internetowej NZOZ RCM pojawia się informacja odnosząca się do wykorzystywania plików cookies z odnośnikiem do przedmiotowej polityki. Akceptacja plików cookies odbywa się automatycznie poprzez samo otawrcie strony internetowej NZOZ RCM i pozostanie na niej przez użytkownika.  
  9. Użytkownik może dokonać właściwej konfiguracji przeglądarki, aby zablokować automatyczne akceptowanie plików cookies lub uzyskać każdorazową informację o przesłaniu pliku na urządzenie użytkownika. Właściwe informacje o obsłudze plików cookies oraz możliwych konfiguracjach dostępne są w ustawieniach przeglądarki. Poziom ograniczeń dotyczący stosowania plików cookies może wpłynąć na dostępność i funkcjonalności oferowane na stronie internetowej, aż do zablokowania możliwości jej prawidłowego użytkowania. 
  10. Poniżej wskazujemy sposób zmiany ustawień plików cookies w najbardziej popularnych przeglądarkach internetowych:
  • Google Chrome:
Menu > Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści > Pliki cookies  – należy wybrać odpowiednią opcję.
  • Internet Explorer:
Menu > Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność – należy wybrać odpowiednią opcję.
  • Microsoft Edge: 
Menu > Ustawienia > Pliki cookies  – należy wybrać odpowiednią opcję. 
  • Mozilla Firefox:
Menu > Opcje > Prywatność > Historia – należy wybrać odpowiednią opcję.
  • Opera:
Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka – należy wybrać odpowiednią opcję.
  • Safari:
Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.
  1. W przypadku strony internetowej NZOZ RCM akceptacja plików cookies jest wymagana w celu prawidłowego korzystania ze strony internetowej i oferowanych przez nią funkcjonalności (w tym formularza kontaktowego on-line).

 

Regulamin Składania i Rozpatrywania Reklamacji.

Regulamin składania i rozpatrywania reklamacji NZOZ Regionalne Centrum Medyczne sp. z o.o. z siedzibą w Odrzywole
§ 1.
Słownik pojęć
1) Podmiot – NZOZ Regionalne Centrum Medyczne sp. z o.o. z siedzibą w Odrzywole, ul. Warszawska 55, 26-425 Odrzywół, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000816394, NIP: 6010091102, REGON: 384977668;
2) Pacjent – osoba fizyczna, która skorzystała lub korzysta ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot;
3) Regulamin – niniejszy regulamin;
4) Reklamacja – skierowane przez Pacjenta do Podmiotu żądanie znajdujące podstawę w niezadowoleniu Pacjenta z udzielonych przez Podmiot świadczeń zdrowotnych wraz ze wskazaniem przyczyn niezadowolenia i pożądanego sposobu rozstrzygnięcia;
5) Skarga – skierowana przez Pacjenta opinia lub stanowisko dotyczące kwestii innych niż medyczny aspekt udzielanych przez Podmiot świadczeń zdrowotnych, w szczególności dotyczących spraw organizacyjnych bądź komunikacyjnych;
6) Usługi – świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot;
7) Zgłaszający – Pacjent lub osoba trzecia składająca Reklamację lub Skargę.
§ 2.
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa:
1) warunki składania przez Pacjentów Reklamacji w zakresie Usług udzielanych przez Podmiot i zasady rozpatrywania tych Reklamacji przez Podmiot;
2) warunki składania przez Pacjentów Skarg i innych pism w innych niż wskazane w pkt 1 powyżej sprawach.
2. W zakresie przedmiotu, zakresu i sposobu udzielania przez Podmiot Usług, zastosowanie znajduje aktualny regulamin organizacyjny Podmiotu zamieszczony na stronie internetowej Podmiotu pod adresem www.przychodniarcm.pl (a także dostępny w siedzibie Podmiotu).
§ 3.
Zasady składania Reklamacji
1. Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia Reklamacji na Usługi świadczone przez Podmiot, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
2. W przypadku Pacjenta niepełnoletniego, za Reklamację złożoną skutecznie uznaje się Reklamację wniesioną przez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego Pacjenta.
3. Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej:
1) osobiście, w siedzibie Podmiotu upoważnionemu do odbioru korespondencji pracownikowi Podmiotu lub
2) listownie, poprzez przesłanie Reklamacji na adres Podmiotu.
4. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
1) dane osobowe Pacjenta, umożliwiające jego identyfikację;
2) w przypadku złożenia Reklamacji przez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego Pacjenta – także dane osobowe przedstawiciela ustawowego lub
opiekuna prawnego Pacjenta, umożliwiające jego identyfikację;
3) dane adresowe, na które kierowana ma być korespondencja;
4) oznaczenie Usługi, która stanowi podstawę Reklamacji;
5) szczegółowe opisanie sytuacji, zdarzenia lub przebiegu leczenia będącego podstawą Reklamacji,
6) oczekiwania Pacjenta dotyczące sposobu rozpatrzenia Reklamacji,
7) podpis Pacjenta (w przypadku złożenia Reklamacji przez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego Pacjenta – podpis przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego Pacjenta).
5. Reklamacje niezawierające danych umożliwiających identyfikację Pacjenta (przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego Pacjenta) nie podlegają rozpatrzeniu.
6. W przypadku Reklamacji dotyczącej Usługi, po której lub w trakcie której Pacjentowi udzielano Usług poza Podmiotem, Reklamacja powinna zawierać załączoną dokumentację medyczną wytworzoną w ramach Usług odbywających się poza Podmiotem.
7. Złożenie Reklamacji nie zwalnia Pacjenta z obowiązku uiszczenia opłaty za Usługi objęte Reklamacją.
§ 4.
Rozpatrzenie Reklamacji
1. W przypadku uznania Reklamacji (w całości lub w części), Podmiot przedstawi
Pacjentowi propozycję rozwiązania spornej sytuacji oznaczonej Reklamacją, biorąc
pod uwagę wskazane przez Pacjenta w Reklamacji żądanie.                                           2. Podmiot rozpatruje złożoną reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
3. Za dzień otrzymania Reklamacji uważa się dzień złożenia Reklamacji osobiście w siedzibie Podmiotu lub dzień doręczenia listu zawierającego Reklamację.
4. W przypadku nieuznania Reklamacji Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia odwołania do Podmiotu, które rozpatrzy inny członek personelu. W postępowaniu odwoławczym zasady dotyczące Reklamacji stosuje się odpowiednio.
5. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowych czynności bądź badań, Podmiot zastrzega sobie prawo do przedłużenia okresu rozpatrywania Reklamacji, nie dłużej jednak niż do 30 dni od dnia jej otrzymania.
6. W sytuacji, o której mowa w § 4 ust. 5 Podmiot poinformuje Pacjenta o przedłużeniu okresu rozpatrywania Reklamacji w formie pisemnej przed upływem podstawowego, 14-dniowego okresu, wskazując przyczyny wydłużenia okresu rozpatrywania Reklamacji, okoliczności konieczne do ustalenia oraz przewidywany termin rozpatrzenia Reklamacji.
7. W uzasadnionych okolicznościami przypadkach i gdy będzie to konieczne do rozpatrzenia złożonej reklamacji Podmiot zastrzega sobie prawo do wezwania Pacjenta do przedstawienia dodatkowych wyjaśnień lub dostarczenia określonej dokumentacji.
8. Nieprzedstawienie dodatkowych wyjaśnień lub dokumentacji, o których mowa w ust. 7 powyżej, może skutkować pozostawieniem Reklamacji bez rozpatrzenia albo jej nieuznaniem.
§ 5.
Zasady składania i rozpatrywania Skarg
1. W zakresie składania skarg zastosowanie znajdują odpowiednio zasady określone w § 3 dla składania Reklamacji, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego paragrafu.
2. Zgłaszającemu przysługuje prawo do złożenia Skargi dotyczącej kwestii innych niż odnoszące się do Usług, w tym spraw dotyczących organizacji pracy Podmiotu lub komunikacji z personelem Podmiotu.
3. Skarga może zostać złożona w formie ustnej bezpośrednio kierownikowi
(dyrektorowi) Podmiotu, mailowej na adres rcm.nzoz@gmail.com lub w formie pisemnej (listownie) na adres Podmiotu.
4. Skarga powinna zawierać informacje pozwalające na ustalenie zdarzenia, jego przebiegu oraz osób biorących w nim udział, a także dane kontaktowe umożliwiające ustosunkowanie się do skargi przez Podmiot.
5. Rozpatrzenie Skargi odbywa się na zasadach przewidzianych dla rozpatrzenia Reklamacji z tym zastrzeżeniem, że Skarga ustna może zostać rozpatrzona bezpośrednio podczas jej zgłaszania przez kierownika (dyrektora) Podmiotu.
6. Podmiot poinformuje Zgłaszającego o wyniku rozpatrzeniu Skargi, przy czym w przypadku rozstrzygnięcia pozytywnego Podmiot poinformuje Zgłaszającego o podjętych wskutek Skargi czynnościach.
§ 6.
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu cywilnego.
2. Podmiot zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub zmiany procedury dotyczącej Reklamacji i Skarg.
3. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 powyżej, informacja o zmianie Regulaminu zostanie zamieszczona na stronie internetowej Podmiotu. Regulamin w zmienionym brzmieniu wchodzi w życie z chwilą jego opublikowania w sposób wskazany w zdaniu poprzednim.
4. Uznanie którekolwiek z postanowień Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne
pozostaje bez wpływu na ważność Regulaminu.
5. Bez względu na postanowienia Regulaminu, na każdym etapie przysługuje Pacjentowi uprawnienie do skierowania swoich roszczeń przeciwko Podmiotowi do odpowiednich organów państwowych, w szczególności sądu powszechnego lub Rzecznika Praw Pacjenta.

Zapisz się do naszej przychodni w Paradyżu